KĄ DARYTI, JEIGU SUGEDO EGR VOŽTUVAS?

Na, jeigu jau pradėjote skaityti – greičiausiai Jus domina, kokie sprendimai galimi, kai neveikia ar blogai veikia egr vožtuvai. Yra ne vienas problemos įveikimo metodas, tačiau norint automobilio savininkui pačiam nuspręsti, kokį pasirinkti geriausia – reikia turėti teisingą supratimą apie tai, kas yra egr vožtuvas ir jo visa sistema.

egr voztuvas

Egr vožtuvai. Ką daryti jeigu sugedo Egr vožtuvas? Koks sprendimas teisingiausias? Skaitykite viską iki gali ir klauskite

Forumai , youtube ir kiti informaciniai šaltiniai yra labai gerai. Tačiau taip pat ir blogai – nes čia – rasite 100 skirtingų nuomonių ir atsirinkti, kur kas sako tiesą, o kur kas šneka dalykus, kurie toli nuo realybės, labai sunku.

EGR VOŽTUVO IŠPROGRAMAVIMAS – 5 METODAI

Egr voztuvu isprogramavimas

Egr vožtuvai – išprogramavimas, keitmas, naujas ar naudotas?

Ar žinojote, kad nusprendus išprogramuoti Egr vožtuvą, tai padaryti galima penkiais būdais. Kiekvienas jų, turi savo kainą… ir žinoma, atitinkamai už tam tikrą kainą – atitinkama kokybė. Turgaus prekeiviai dažniausiai renkasi patį pigiausią metodą, na o jei automobilio savininkas planuoja su automobiliu saugiai važinėti – renkasi patį profesionaliausią metodą, po kurio – automobilis važiuoja taip, lyg egr vožtuvas net neegzistavo.

EGR VOŽTUVO VALYMAS – VERTA AR NE?

egr voztuvo valymas vilniuje kaune klaipedoje

Daugelis bando gaivinti neveikiantį egr vožtuvą jį valydami. Tačiau dažniausiai tokia procedūra mažai kada gelbsti. Taip yra todėl, kad dažniausiai sugenda egr vožtuvo elektroninė dalis. Tai yra varikliukas, valdantis egr vožtuvo atsidarymą… Kai egr vožtuvas stovi prieš akis – ir lengvai nuimamas – pabandyti galima. Tačiau kai kuriems automobiliams egr vožtuvo demontavimas kainuoja ir 100,- ir 150,- eurų. Taigi, mėtyti pinigus valymams – šiuo atveju nelabai gudrus sprendimas!

 

NAUJAS EGR VOŽTUVAS – AR VERTA PIRKTI?

egr voztuvo kaina

KAS YRA EGR VOŽTUVAS IR KAM JIS REIKALINGAS?

Egr vožtuvo paskirtis yra tik vienintelė, kuri turi šiokią tokią naudą – tai sumažinti azoto oksidų skaičių NO. Šie azoto oksidai – tai degimo kameroje susidarantys junginiai, kuriuos visos pasaulio gamtą saugančios organizacijos, stengiasi sumažinti iki minimumo.

Transporto priemonių gamintojams, pradėjus naudoti Egr vožtuvus dyzeliniuose varikliuose, šiek tiek labiau pradėta saugoti gamtą. Tačiau yra ir kita (tamsioji) medalio pusė – tai poveikis pačiam varikliui ir jo agregatams. Kitaip sakant, agregatų ilgaamžiškumui. Apie tai žemiau…

AR TIKRAI EGR VOŽTUVAS NAUDINGAS VARIKLIUI

IR JO ILGAAMŽIŠKUMUI?

Kažkur lietuviškame internete yra vieno „specialisto“ komentaras, kaip egr vožtuvas labai smarkiai prailgina variklio tarnavimo resursą. Mes pabandysime įrodyti, kad nieko panašaus nėra. Nes logikos tokiam teiginiui nėra – iš kokios pusės bežiūrėtumėte. Dabar skaitykite ir galvokite savo galva – teisinga tai ar ne…

Švarus oras į degimo kamerą be Egr vožtuvo – naudinga ar ne?

Taigi, jeigu Egr vožtuvas atjungtas programiškai – tai yra atliktas egr vožtuvo išprogramavimas – jis nebepraleidžia į degimo kamerą išmetamųjų dujų jau niekada. Tai reiškia, kad kuras ir oras sumaišomas idealiu santykiu ir sudega jis daug geriau, nei kad į jo sudėtį yra papildomai įterpiamos išmetamosios dujos.

Jeigu kas nors nors nori pabandyti įrodyti, kad mišinys Oras+Dyzelinas+Išmetamųjų dujų junginiai sudega geriau nei Oras+Dyzelinas – gali tai pabandyti padaryti žemiau esančioje komentarų formoje.

Deguonis O2 – svarbiausias elementas!

Jeigu per daug nesiplėsti į cheminių reakcijų procesus, galima pasakyti ir paaiškinti viską paprastai: Jeigu automobilyje veikia egr vožtuvas, tam tikrais darbinio režimo diapazonais, į degimo kamerą deguonies kiekis patenka mažesnis nei esant egr vožtuvui atjungtam.

Tai reiškia, kad tuo metu kuras nesudega taip idealiai, kaip kad galėtų. Viso to įrodymas yra košė visame įsiurbimo kolektoriuje ir nuosėdos variklio degimo kameroje.

Juoda košė įsiurbimo kolektriuje – naudinga ar ne?

Visi dyzelistai žino vieną dalyką, jeigu turbina nėra nauja per ilgą laiką įsiurbimo kolektoriuje atsiranda nemažai tepalo nuosėdų. Žinoma, tai dar nereiškia, jog reikalingas turbinos remontas – tačiau tai sako vieną dalyką, jog reikia valyti visą įsiurbimo traktą.

Kai prie viso to, dar paduodamos ir išmetamosios dujos per egr vožtuvą į įsiurbimo kolektorių – gauname košę. Jos sudėtis paprasta: truputis suodžių, truputis tepalo, truputis nesudegusių angliavandenilių. Turime daug „skanios“ košės.

Kuri pagal kai kuriuos „didelius žinovus“ yra labai geras priedas į degimo kamerą. Pasirodo, kuo daugiau košės, tuo geriau sudega mišinys degimo kameroje. Absurdas…

AR EGR VOŽTUVAS GALI SUGADINTI TURBINĄ?

Egzistuoja netiesioginis ryšys tarp turbinos gedimo ir egr vožtuvo. Tai reiškia, kad automobilyje veikiančio egr vožtuvo poveikis turbokompresoriui yra netiesioginis. Dar reiktų paminėti, kad tas netiesioginis poveikis yra tik vienai turbinos vietai – tai turbinos geometrija. Dabar papasakosime grandinę, kurios rezultatas – sugadintas turbinos geometrijos mechanizmas.

Turbinos geomerijos priešas suodžiai!

Viskas paprasta: kuo blogiau sudega kuras degimo kameroje – tuo daugiau suodžių išmetimo sistemoje. Kadangi egr vožtuvai puikiai prisideda prie didesnio suodžių susidarymo išmetimo sistemoje (nes su egr vožtuvu kuras nesudegs niekada taip idealiai, kaip jį atjungus) – pirmiausia didžiausias nuosėdų kiekis tenka turbokompresoriaus geometrijos mechanizmui.

Taigi, turbinos remontas ir jos restauravimas dėl blogo Egr vožtuvo – normali situacija. Todėl kažkada turėsime nesudėtingą gedimą. Tik kad to nesudėtingo gedimo remontas vis tiek kainuoja mažiausiai 150,- eurų. Tai garažo kaina. Autoservisas tokį gedimą remontuoja dažniausiai nuo 200,- eurų.

Reikia nuiminėti turbiną, valyti geometriją. O kartais reikia ir keisti visą geometrijos mechanizmą, kuris kainuoja dar papildomai. O pigiausias geometrijos mechanizmas vistiek prasideda nuo 70,- 80,- eurų

AR EGR VOŽTUVAS GALI SUGADINTI KATALIZATORIŲ?

Reikia turėti galvoje, kad išmetimo sistemoje yra ne tik katalizatorius, bet ir suodžių filtras. Arba kitaip sakant  Dpf /Fap suodžių filtras.

Paskirtis abiejų ta pati. Saugoti aplinką nuo teršalų, susidarančių degimo proceso metu. Tačiau veikimo principas skirtingas. Apie katalizatorius  ir apie jų charakteristikas paskaitykite čia http://www.katalizatorius.lt pagrindiniame puslapyje. Apie dpf filtrus skaitykite tinklapyje http://www.dpffiltras.lt arba čia pas mus http://www.katalizatorius.lt/dpf-fap-filtrai/

Blogai sudegęs kuras – baigiasi katalizatoriaus keitimu

Bet kuriuo atveju, didžiausias katalizatoriaus priešas yra didelis suodžių kiekis išmetimo sistemoje. Suodžiai, kaip ir minėjome anksčiau, yra degimo metu susiformavę junginiai. Tačiau nedidelis jų kiekis yra normalu ir niekur nuo to nepabėgs nei vienas katalizatorius.

Tačiau per didelis jų kiekis užkemša katalizatorius taip, kad net gerai „pavaikius“ automobilį, jie nesugeba pasišalinti nuo katalizatoriaus sienelių. O jeigu dar prie suodžių pridedame ir nesudegusių angliavandenilių nemažą kiekį – katalizatorius gali užakti taip, kad net užgesins variklį…

AR EGR VOŽTUVAS GALI SUGADINTI DPF FILTRĄ?

Su Dpf/Fap suodžių filtru situacija analogiška katalizatoriaus atvejui. Tik įdomiausia yra tai, kad suodžių filtrai dažniausiai kainuoja tris kartus brangiau nei katalizatorius. Ir visų šių išlaidų kaltininkas gali būti egr vožtuvas. Naujų dpf filtrų kainos prasideda nuo 300,- eurų (netikri dpf filtrų pakaitalai), originalaus dpf filtro kaina mažiausia būtų 580,- eurų.

Pavyzdžiui Opel Peugeot Citroen automobiliams. Audi, Mercedes Benz, Bmw dpf filtrai kainuoja apie 1000,- eurų. Tad jeigu nusprendėte dar šiandien neremontuoti ir nespręsti egr problemos, rytoj gali prireikti jau kito remonto, kuris kainuoja panašiai tiek, kiek parašyta aukščiau…

AR EGR VOŽTUVAS GALI SUGADINTI DYZELIO PURKŠTUKUS?

Dyzelinių purkštukų remontas ir egr vožtuvai – du dalykai, apie kuriuos mažai susimąsto net tie meistrai, kurie tuos purkštukus remontuoja. Paaiškinsime paprastai ir trumpai.

Blogas dyzelis – dar ne viskas…

Purkštukų antgaliai ir taip nuolat kenčia nuo ne itin aukštos kokybės dyzelino. Gamintojo algoritmai, atsakingi už kuro įpurškimo laiką, kiekį, turbinos paduodamo oro kiekį ir dar eilę kitų dalykų nėra orientuoti kuo geriau sudeginti kurą… apie tai atskira tema, arba galite apie tai paskaityti pas tuo, kas užsiima variklio galios didinimu http://www.chiptun.lt

Išmetamosios dujos į mišinio sudėtį – yra „viskas“

Tai reiškia, kad degimo kameroje turime nekokį dyzeliną, orą reikalingą jam susprogti ir… dar išmetamųjų dujų su suodžiais, kurie sumažinę temperatūrą dar labiau pablogina kuro mišinio sudeginimą. Purkštukai be galo jautrūs tokiems dalykams ir…

Jų kainos gali būti tiesiogine prasme „žiauriai“ didelės. Pavyzdžiui vienas Toyota D’cat variklio modifikacijos purkštukas kainuoja net 500,- eurų. Atkreipkite dėmesį – tai vieno purkštuko kaina. O kartais jų gali prireikti ir 4 vienetų…