CHIP TIUNINGAS – VARIKLIO ČIPAVIMAS

Ar žinote, kad profesionalus chip tiuningas ir mėgėjiškas variklio galios didinimas skiriasi „kaip diena ir naktis“. Tiesa sakant, net net nežinau kaip tai apibūdinti kitais žodžiais. Tačiau visada viskas turbūt pasakoma, kai kalba apie variklio čipavimo kainą. Paprastai variklio galios pakėlimas kainuoja 100,- eurų. Deja, niekas nežino, kad toks čipavimas atliekamas per 10 minučių. Profesionalus darbas dažniausiai trunka mažiausiai valandą, o kartais kai kuriems modeliams prireikia ir vos ne visos dienos.

Variklio galios didinimas - variklio čipvaimas www.chiptun.lt

Variklio čipavimas ChipTun – variklio galios didinimo ekspertai

MĖGĖJIŠKAS ČIPAVIMAS – KODĖL TAIP TRUMPAI?

Mėgėjiškas variklio galingumo didinimas atliekamas dažniausiai jau naudojantis standartiniais sprendimais, jau sukurtais kažkokios kompanijos. Taigi, imame jau paruoštą pakoreguotą ECU algoritmą ir jį belieka tik „suleisti“ į variklio valdymo bloko „smegenis“.

Taip dirba dauguma chip tiuningo studijų ne tik Lietuvoje bet ir visame pasaulyje.

Todėl, darbas vyksta maksimaliai greitai ir … kartais mes tokius darbus mėgstame pakoreguoti arba perdaryti pagal save… nes… turime savo nuomonę ir supratimą apie variklio galios didinimą bei variklio tarnavimo resursą atlikus tam tikrų vietų korekcijas

Žinoma, galima kalbėti ir apie nemokamas programas, kurių pilnas internetas ir kuriomis bando pažaisti daugelis elektronikos specialistų. Bet apie šį metodą, pakalbėsime vėliau… todėl skaitykite viską iki galo.

PROFESIONALUS CHIP TUNING – KIEK LAIKO TAI TRUNKA?

Visų pirma pradėkime nuo to, kad bet koks profesionalus darbas reikalauja ne tik visapusiškų žinių, tačiau ir laiko. Laikas šiuo atveju skaičiuojamas etapais, kurių privalo laikytis visi, kurie nori atlikti itin idealią variklio galios korekciją.

PIRMA: TECHNINĖS DOKUMENTACIJOS ANALIZĖ

Norint sučipuoti bet kurį automobilį, visų pirmiausia reikia techninių žinių apie kiekvieną variklio modelį, kitaip sakant apie jo komponentų techninius parametrus bei galimus resursus. Tokios informacijos neturint labai dažnai padaromos klaidos, kurios atsiliepia variklio tarnavimo resursui, turbinos ilgaamžiškumui ir išmetimo sistemos nepriekaištingam veikimui.

ANTRA: VARIKLIO DIAGNOSTIKA

Turbūt svarbiausias momentas, norint padidinti variklio galią, yra pilnas variklio komponentų būklės įvertinimas tikrinant gyvus parametrus atliekant testinį važiavimą. Kitaip dar vadinamą „Test drive“ bandymą.

Jo metu įvertinamas turbokompresoriaus nusidėvėjimo lygis, išanalizuojami purkštukų darbinio režimo parametrai, įvertinama išmetimo sistemos reali būklė… ir dar patikrinama daugelis dalykų, kurie įtakoja sklandų variklio darbą.

TREČIA: SANKABOS BŪKLĖS ĮVERTINIMAS

Nors daugelis užsiimančių chip tiunigu niekada nežiūri, kokioje stadijoje sankabos nusidėvėjimas, mes šią patikrą atliekame visada. Atminkite, jog sankabos ilgaamžiškumas priklauso labai dažnai nuo vairavimo stiliaus.

O, kadangi padidinus variklio galingumą keičiasi fizinės apkrovos ne tik variklio mechaninei grupei bet ir transmisijai – elgesys su sankaba taip pat turi būti labai protingas. Čia jau reikalingas ir vairuotojo profesionalumas bei įgūdžiai. Atsiradus daugiau galios, sukilus sukimo momentui – daugelis mėgsta „pasvilinti“ sankabos diską…